Data publikacji w serwisie:

WP-A UAM w Kaliszu po raz kolejny laureatem prestiżowego konkursu w ramach projektu ID-UB

Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu otrzymał środki na sfinansowanie serii pięciu wykładów w ramach konkursu 097 w projekcie „Inicjatywa Doskonałości – Uczelnia Badawcza”. Organizatorem przedsięwziecia jest prof. Mirosław Pawlak z WP-A UAM. Wykłady będą się odbywać w semestrze zimowym roku akademickiego 2023-2024 i będą dotyczyły psychologicznych aspektów procesu uczenia się i nauczania języka obcego. Wygłoszą je wybitni naukowcy z ośrodków z całego świata, a mianowicie:

  • Laura Gurzynski-Weiss (University of Indiana, Bloomington, USA) – Teacher IDs in ISLA: Insights from theory, research, and practice (13 listopada, 2023, godz. 18:00)
  • Tammy Gregersen (Tennessee State University, Nashville, USA) – Positive psychology: As much social as individual (12 grudnia, 2023, godz. 18:00)
  • Veronica Sardegna (Duquesne University, Pittsburgh, USA) – Classroom-based pronunciation research: Empirical findings and research directions (14 grudnia, 2023, godz. 18:00)
  • Peter MacIntyre (Cape Breton University, Nova Scotia, Canada) – What have we learned from 25 years of research on Willingness to Communicate? (10 stycznia, 2024, godz. 18:00)
  • Phil Hiver (Florida State University, Tallahassee, Florida, USA) – Task engagement (15 stycznia, 2024, godz. 18:00)

Wszystkie wykłady odbędą się online i będą miały charakter otwarty. Można do nich dołączyć przez link, który znajduje się tutaj.

IAS Invited Lecture Series in Psychology of Second Language Learning and Teaching - Institute for Advanced Studies in Social Sciences and Humanities

The series of five open, online lectures in English is titled: IAS Invited Lecture Series in Psychology of Second Language Learning and Teaching. It will focus on selected psychological processes underlying SLA, in particular individual difference factors in learners and teachers, but also the way in which such processes affect instructional practices, in particular with respect to pronunciation.

ias.amu.edu.pl