Data publikacji w serwisie:

Niezbędnik medialny dla organizacji pozarządowych od ZSPiKM WP-A UAM

Ukazała się właśnie najnowsza publikacja pracowników Zakładu Studiów Polonistycznych i Komunikacji Medialnej WP-A UAM, wydana staraniem Wydawnictwa Naukowego Silva Rerum w Poznaniu. „Niezbędnik medialny NGO. Poradnik dla liderów organizacji pozarządowych” przygotowany przez Adriana Jarzębowskiego, Krzysztofa Łużyńskiego, Małgorzatę Meszczyńską i dr Magdalenę Zdrowicką-Wawrzyniak, a zrecenzowany przez prof. dr. hab. Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego oraz prof. UAM dr. hab. Szymona Ossowskiego, w zamyśle ma stanowić wsparcie dla wszystkich, którzy zajmują się komunikacją oraz promocją organizacji pozarządowych.

- Mam przyjemność zaprezentować dzieło pracy ekspertów związanych z komunikacją i promocją, którzy przygotowali standardy i model działań promocyjno-komunikacyjnych dla organizacji pozarządowych (NGO) – pisze we Wstępie do pracy Mateusz Walczak, prezes Zarządu Fundacji „Inicjatywa dla Opatówka”, jedne z redaktorów naukowych publikacji. - Sfera komunikacji i promocji jest jednym z bardziej zaniedbanych obszarów organizacji pozarządowych. W ferworze różnych aktywności działaczom społecznym często brakuje czasu, ale też wiedzy i pomysłu na to, jak np. prowadzić media społecznościowe organizacji, jak budować relacje z mediami czy jakie najważniejsze informacje powinny znaleźć się na stronie internetowej. Czasem nie ma nawet strony WWW lub profilu w choćby wybranych mediach społecznościowych! Trudno się temu dziwić – organizacje działają w oparciu o osoby zaangażowane społecznie, nieodpłatnie, a nawet gdy zatrudniają pracowników, to rzadkością jest, by jedna osoba mogła – z uwagi na wielość zadań i obowiązków NGO – skupić się wyłącznie na obsłudze medialnej czy promocyjnej organizacji. Można dojść do wniosku, że organizacje pozarządowe nie wykorzystują pełnego potencjału wynikającego z możliwości promocji swoich działań i skutecznego komunikowania się z otoczeniem, bez względu na obszar tematyczny, w którym działają. Ideą projektu „Wielkopolskie Laboratorium Komunikacji i Promocji – WLKP dla NGO” była odpowiedź na liczne wyzwania i problemy związane z komunikacją oraz promocją organizacji pozarządowych. W ramach trzyletniego projektu, realizowanego przez Fundację „Inicjatywa dla Opatówka” w latach 2024-2026, odbył się szereg działań: szkolenia, warsztaty, konsultacji, konferencje, a oprócz tego stworzono model działań promocyjno-komunikacyjnych będący zestawem standardów dla usprawnienia aktywności społeczników w tym zakresie. Rozwinięciem modelu jest niniejsza publikacja, stanowiąca naukowe rozszerzenie przedstawionych problemów.

Niezbędnik dostępny na https://wydawnictwo-silvarerum.eu/produkt/niezbednik-medialny-ngo-poradnik-dla-liderow-organizacji-pozarzadowych/ oraz w dobrych księgarniach.