Mapa strony
  • Strona główna
  • Dla kandydata
  • Dla studenta
  • Dla pracownika
  • Biblioteka
WP-A
Aktualności O Wydziale Władze Struktura Wydziału Rada Wydziału Zarządzenia Dziekana Sekretariat Administracja Dziekanaty Wydawnictwo Położenie
Życie Wydziału
Koncerty Konferencje i seminaria Konkursy Wystawy Inne wydarzenia Działalność studentów Jakość kształcenia na WPA
Inne
Uniwersytet Otwarty Studia podyplomowe Stowarzyszenie Artem Docendi Wynajem Archiwum strony
Szybkie linki
Strona główna UAM USOSweb Struktura organizacyjna UAM Książka adresowa UAM Biblioteki Eduroam
 
Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu Strona główna Życie Wydziału Koncerty Koncerty 2014 VII KALISKIE FORUM ORGANOWE

VII KALISKIE FORUM ORGANOWE

Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej
VII KALISKIE FORUM ORGANOWE, Kalisz 2014

Szanowni Państwo
Z wielką radością zapraszam na koncerty Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej VII Kaliskie Forum Organowe w Kościele Garnizonowym.
Od 2008 roku koncerty organowe stały się ważnym elementem życia muzycznego najstarszego polskiego miasta, a cykl koncertów Forum Organowe zyskał rangę festiwalu o europejskim znaczeniu.
Dzięki poparciu Prezydenta Miasta Kalisza, Rady Miejskiej i Kierownictwa Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Miejskiego w Kaliszu formuła programowa festiwalu może być stale wzbogacana, za co pragnę wyrazić słowa podziękowania. Za życzliwość i wsparcie organizacyjne dziękuję także Władzom Wydziału Pedagogiczno – Artystycznego w Kaliszu Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu z dziekanem prof. dr. hab. Mirosławem Śmiałkiem, księdzu płk. Tadeuszowi Pałusce – gospodarzowi Kościoła Garnizonowego, Zarządowi Stowarzyszenia na rzecz PSM I i II st. w Kaliszu „TRYTON”, Dyrekcji Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. H. Melcera w Kaliszu oraz niezawodnym, od lat wspierającym nasz festiwal Darczyńcom – p. Elżbiecie Jędrzejak – Kwiaciarnia „ELLA” oraz Właścicielom Hotelu „EUROPA” w Kaliszu.
W tegorocznej edycji Festiwalu postanowiliśmy kontynuować ideę promocji młodych talentów, czego wyrazem jest ufundowanie nagrody dla laureata Grand Prix VII Ogólnopolskiego Festiwalu Trębaczy Kalisz 2014, w postaci występu podczas finałowego koncertu Kaliskiego Forum Organowego.
Kościół p.w. Św. Wojciecha i Stanisława, dzięki życzliwości jego P.T. Gospodarzy od wielu lat udziela miejsca tym niezwykłym świętom muzyki, podczas których wykonawcy i słuchacze łączą się w kontemplacji piękna. Od czasów starożytnych piękno było rozpoznawane jako jeden z atrybutów boskości obok dobra i prawdy.
Można by zapytać - jak rozpoznać piękno? Zdanie, które, w moim odczuciu, bardzo trafnie dało odpowiedź na to pytanie, padło z ust starożytnej poetki – Safony: pięknem jest to, co wzbudza zachwyt.
U progu kolejnego festiwalu, na którym celebrowane będą arcydzieła muzyki organowej, muzyki kameralnej, piękno słowa i głębi filozoficznej myśli, pragnę życzyć Państwu zachwycenia, jakie niesie obcowanie z muzyką oraz tego, abyśmy wszyscy wyszli z każdego z koncertów lepsi i duchowo wzbogaceni.

Prof. Andrzej Chorosiński
Dyrektor artystyczny



ORGANIZATORZY:
  • Stowarzyszenie na rzecz Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. H.Melcera w Kaliszu „TRYTON”


PARTNERZY:

  • Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu, Zakład Muzyki Organowej i Sakralnej
  • Państwowa Szkoła Muzyczna  I i II  st. im. H.Melcera w Kaliszu
  • Kościół Garnizonowy, Parafia wojskowa p.w. Św. Wojciecha i Stanisława w Kaliszu


DYREKTOR ARTYSTYCZNY:

  • prof. dr h.c. Andrzej Chorosiński


ORGANIZACJA KONCERTÓW:

  • Katarzyna Piątkowska - Pinczewska


PRZYGOTOWANIE ORGANÓW:

  • Zbigniew Piątkowski


SPONSORZY:

  • Hotel Europa, al.Wolności 5 w Kaliszu
  • Kwiaciarnia „Ella”, E.Jędrzejak, ul.Rolna 1 w Kaliszu


DOFINANSOWANIE:

  • Koncerty dofinansowano ze środków finansowych budżetu miasta Kalisza w ramach mecenatu nad kulturą.


KONCERT 1 (32)

21  czerwca  2014, godz. 19.00
Kościół Garnizonowy, Parafia wojskowa p.w. Św. Wojciecha i Stanisława w Kaliszu

Małgorzata  Klorek - organy
Małgorzata Wieland  – sopran
Dominika Figurska – recytacje
Katarzyna Piątkowska–Pinczewska – słowo o muzyce

W PROGRAMIE:

Arcangelo Corelli (1653–1713)
  • XII Koncert F-dur (opr. na organy Thomas Billington)

Georg Friedrich Haendel (1685–1759)
  • Mesjasz
  • Aria „Wie lieblich ist der Boten Schritt”

Wiersze ks. Jana Twardowskiego

Johann Sebastian Bach (1685–1750)
  • Aria „Mein glaubiges Herze” z kantaty nr.68

Wiersze ks. Jana Twardowskiego

Johann Sebastian Bach (1685–1750)
  • Ricercar a 6 z „Musikalisches Opfer” BWV 1079

Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847)
  • „Jeruzalem” z oratorium „Paulus”

Wiersze ks. Jana Twardowskiego

Alexandre Guilmant (1837–1911)
  • Marsz na temat Haendla op.15


KONCERT 2 (33)

18 lipca 2014, godz. 19.00
Kościół Garnizonowy, Parafia wojskowa p.w. Św. Wojciecha i Stanisława w Kaliszu

Jan van Mol (Belgia) – organy
Criste de Meulder (Belgia) – sopran
Rafał Miśkiewicz – słowo o muzyce

W PROGRAMIE:

César-August Franck (1822-1890)
  • Pastorale op.19
  • O Salutaris

Joseph Callaerts (1838-1901)
  • „Pièces” op. 20:
  • Pastorale
  • Toccata

Jacques-Nicolas Lemmens (1823-1881)
  • aus “Ecole d’orgue”: Cantabile Psalm 148

Alphonse Mailly (1833-1918)
  • Pâques Fleurie

François-Auguste Gevaert (1828-1908)
  • Salve Regina

Peter Benoit (1834-1901)
  • Tota pulchra es Ave Maria

Flor Peeters (1903-1986)
  • Abdijvrede Aus “Intime Stunden”: Introduction, Prière du soir, Cortège
  • O Maria die daar staat


KONCERT 3 (34)


8 sierpnia  2014, godz. 19.00
Kościół Garnizonowy, Parafia wojskowa p.w. Św. Wojciecha i Stanisława w Kaliszu

Katarzyna Olszewska – organy
Izabela Pinczewska – słowo o muzyce

W PROGRAMIE:

Théodore Dubois (1837-1924)
  • Grand Choeur

Christian Friedrich Ruppe (1753-1826)
  • Koncert organowy C- dur:Allegro maestoso, Larghetto con espressione, Rondo Allegretto

Dietrich Buxtehude (1637-1707)
  • „Komm, Heiliger Geist, Herre Gott” BuxWV 199

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
  • Fantasia G- dur BWV 572

Edward Elgar (1857-1934)
  • Vesper Voluntaries op.14(Intermezzo, cz.: II,III,V,VIII)

Claude Balbastre (1724-1799)
  • Duxieme Suitte „Votre bonte Grand Dieu”

Sigfrid Karg-Elert (1877-1933)
  • Marsz triumfalny „Nun danket alle Gott” op. 65


KONCERT 4 (35)

22 sierpnia  2014, godz. 19.00
Kościół Garnizonowy, Parafia wojskowa p.w. Św. Wojciecha i Stanisława w Kaliszu

Roman Perucki – organy
Maria Perucka – skrzypce
Rafał Miśkiewicz – słowo o muzyce

W PROGRAMIE:

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
  • Passacaglia c-moll BWV 582

Janusz Bielecki (*1962)
  • Passacaglia per Violino e Organo (arr. Tadeusz Kassak)

Arcangelo Corelli (1653-1713)
  • Sonata no 12, op. 5 La folia (skrzypce i organy)

Carl Philipp Emanuel Bach (1714-1788)
  • Sonata in g-moll H 87 / Wg 70,6 Allegro moderato, Adagio, Allegro

Zsolt Gárdonyi (*1946)
  • Fantasie für Violin und Orgel (1968)

Zbigniew Kruczek (*1952)
  • BACH No22 Sonatina

Feliks Borowski (1872-1956)
  • Adoration (skrzypce i organy)


KONCERT 5 (36)

12 września 2014, godz. 19.00
Kościół Garnizonowy, Parafia wojskowa p.w. Św. Wojciecha i Stanisława w Kaliszu

Adam Klarecki – organy
Laureat VII Ogólnopolskiego Festiwalu Trębaczy - trąbka
Katarzyna Piątkowska–Pinczewska – słowo o muzyce

W PROGRAMIE:

Johann Sebastian Bach (1685-1750)
  • Partita chorałowa O Gott, du frommer Gott BWV 767

Johannes Brahms (1833-1897)
  • Preludium i fuga a-moll

Feliks Nowowiejski (1877-1946)
  • Preludium na temat Kyrie z mszy XI (Orbis factor) op. 9 nr 3

Jehan Alain (1911-1940)
  • Litanies

oraz utwory w wykonaniu Laureata (-ki) konkursu
VII Ogólnopolskiego Festiwalu Trębaczy.



NOTY O WYKONAWCACH (kolejność chronologiczna)
- materiały informacyjne dostarczone przez wykonawców

MAŁGORZATA KLOREK – organy

Ukończyła studia muzyczne na wydziałach Wychowania Muzycznego oraz Instrumentalnym Akademii Muzycznej w Poznaniu. Studiowała grę organową pod kierunkiem prof. Romualda Sroczyńskiego. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów w Polsce, Niemczech, Belgii, Czechach. Prowadzi ożywioną działalność koncertową w kraju i za granicą. Od wielu lat organizuje Kursy Interpretacji Muzyki Organowej w Szczecinie dla uczniów szkół gimnazjalnych i średnich pod kierunkiem prof. Andrzeja Chorosińskiego i Kursy Improwizacji Organowej pod kierunkiem prof. Tomasza Adama Nowaka (Niemcy). Jest koordynatorem projektu polsko-niemieckiego Europejskiej Akademii Organowej w Angermunde (Niemcy). Prowadzi klasę organów w Zespole Szkół Muzycznych w Szczecinie. Jest kierownikiem artystycznym Międzynarodowych Festiwali Organowych w Świnoujściu, Międzyzdrojach i Kolbudach. Posiada w swoim dorobku nagrania radiowe, telewizyjne i płyty kompaktowe. Wraz z Małgorzatą Wieland w 2009 roku nagrała płytę „Appassionato”.



MAŁGORZATA WIELAND - sopran

Absolwentka Wydziału Wokalno - Aktorskiego Akademii Muzycznej w Bydgoszczy w klasie prof. Alicji Marczak - Faberowej. Jest laureatką konkursów wokalnych w Bydgoszczy i Warszawie. W 1990 roku otrzymała Dyplom - Wyróżnienie Ministra Kultury i Sztuki za wybitne osiągnięcia w nauce. Była uczestniczką mistrzowskich kursów interpretacyjnych w Polsce (Duszniki - Zdrój, Rybna, Wrocław) i za granicą (Wiedeń, Monachium). W Niemczech współpracowała z prof. Andrzejem Kucharskim, a w Austrii z Elfie Hobbart i Frankiem Fanningiem asystentem Herberta von Karajana. W latach 1991 - 1994 była solistką Opery i Operetki w Szczecinie. Od 1991 roku jest pedagogiem Zespołu Szkół Muzycznych w tym mieście. Prowadzi klasę śpiewu solowego, jej uczniowie zdobywają laury na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach wokalnych. Prezentuje szeroki repertuar śpiewaczy. Jako kameralistka występuje podczas licznych koncertów organowych z Małgorzatą Klorek i gitarowych z Piotrem Pałacem. Nagrała płytę „Barwy Gitary” (2001) z Piotrem Pałacem oraz „Appassionato” (2009) z Małgorzatą Klorek. Zalicza się do najpopularniejszych i najbardziej znanych śpiewaczek w Szczecinie.



DOMINIKA FIGURSKA – recytacje

Urodzona 1978 w Elblągu. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej w Krakowie.Spektakle dyplomowe ukończyła pod kierunkiem Jerzego Stuhra i Andrzeja Wajdy. Debiutowała rolą Ofelii w „Hamlecie” w Teatrze Stu w Krakowie w reż. Krzysztofa Jasińskiego. Wystąpiła tam u boku Krzysztofa Globisza, Anny Dymnej. Od 2001 roku związana ze sceną Teatru Polskiego we Wrocławiu,gdzie współpracowała z wybitnymi reżyserami: Krystianem Lupą, Mikołajem Grabowskim, Pawłem Miśkiewiczem i innymi. Obecnie występuje w najnowszych spektaklach znanego reżysera Jana Klaty („Utwór o matce i Ojczyźnie”, „Ziemia Obiecana”). Współpracuje wciąż z Teatrem Stu w Krakowie -”Biesy” F. Dostojewskiego,”Król Lear” W. Shakesperae. W Warszawie występuje w spektaklu „Boeing, Boeing” w teatrze Buffo. Występowała na scenach teatralnych w Stanach Zjednoczonych, Japonii oraz w Europie. Szerokiej publiczności znana jest głównie z serialu „ M jak Miłość” i „Ratownicy”.



KATARZYNA PIĄTKOWSKA-PINCZEWSKA – słowo o muzyce

Ukończyła z wyróżnieniem studia na Wydziale Kompozycji, Teorii Muzyki i Dyrygentury Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Od października 1991 r. pracuje na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu, Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu. W czerwcu 2000 r. w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie obroniła pracę doktorską. W latach 2002-2008 pełniła funkcję prodziekana ds. studiów stacjonarnych i spraw studenckich Wydziału Pedagogiczno-Artystycznego w Kaliszu, była członkiem Senatu UAM. W latach 2007-2012 była dyrektorem Państwowej Szkoły Muzycznej I i II st. im. H. Melcera w Kaliszu. Od r. 2012 pełni funkcję prodziekana d.s. studenckich WPA UAM w Kaliszu. K. Pinczewska aktywnie zajmuje się pracą naukową, wygłasza referaty na licznych konferencjach naukowych w kraju i poza jego granicami. Opublikowała kilkadziesiąt artykułów w czasopismach i wydawnictwach naukowych, jest autorką haseł encyklopedycznych, a także pierwszej w historii muzyki polskiej, monografii H. Melcera pt.:„Henryk Melcer-Szczawiński. Życie i twórczość” (Kalisz-Poznań 2002 r.). Znaczną częścią pracy K. Pinczewskiej jest działalność organizatorska i popularyzatorska. Wspólnie z prof. A.Chorosińskim zajęła się organizacją koncertów cyklicznych: MUZYKA ORGANOWA EUROPY - cykl, który odbywał się w kaliskim Kościele Garnizonowym, KONCERTY MUZYKI ORGANOWEJ EUROPY cyklu obejmującego swym zasięgiem region południowej Wielkopolski oraz letnich koncertów KALISKIE FORUM ORGANOWE.



JAN VAN MOL (Belgia) – organy

był tytularnym organistą na historycznym instrumencie Kościoła Św. Pawła w Antwerpii. Był także nauczycielem we Flamandzkim Królewskim Konserwatorium Muzycznym. Zagrał koncerty niemal we wszystkich krajach europejskich, a także w Południowej Afryce, na Filipinach, w Brazylii, Argentynie, Urugwaju, czy Japonii. W 2013 roku zagrał recital organowy w katedrze Św. Pawła  w Londynie. W 2014 wystąpi z koncertami w Belgii, Niemczech, Holandii, Francji, Chorwacji, Polsce i Rosji. Z sopranistką Cristel De Meulder koncertuje i nagrywa weiele płyt CD. Łącznie nagrali ok. 20 CD - także z utworami mało znanych kompozytorów muzyki organowej takich, jak: Homilius, Oley, Beauvarlet-Charpentier, Callaerts, Miné, M. Corrette. Z Cristel De Meulder prowadzą Stowarzyszenie Organowe CALCANT, którego celem jest przybliżanie i rozpowszechnianie muzyki organowej oraz promowanie mało znanego repertuaru muzyki religijnej. Oprócz organizowania koncertów i festiwali, Stowarzyszenie zajmuje się też działalnością naukową oraz wydawniczą. Od 2006 r. Jan Van Mol jest członkiem «Société académique Arts – Sciences -Lettres» w Paryżu.



CRISTEL DE MEULDER (Belgia) – sopran

Ukończyła z najwyższą notą studia w zakresie śpiewu solowego oraz kameralistyki we Flamandzkim Konserwatorium Muzycznym w Antwerpii (dyplom mistrzowski). Studiowała także śpiew solowy w Wyższej Szkole Muzycznej w Brukseli, gdzie uzyskała dyplom magistra sztuki muzycznej. Uczetniczyła w wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in przez   Noëlle Barker i Geoffrey Parsons oraz w kursie interpretacji kantat J. S. Bacha, które prowadził Sigiswald Kuyken. Specjalizuje się w wykonawstwie utworów niderlandzkiej kompozytorki Ingrid Voermans.  Ponadto pracuje w “Lichtenberger Institut für Gesang und Instrumentalspiel” (Inastytucie Śpiewu i Gry Instrumentalnej w Lichtenbergu) pod kierunkiem Giseli Rohmert. W swoim bogatym repertuarze ma zarówno muzykę dawną, jak i kompozycje współczesne. Koncertowała w wielu krajach jako solistka, m.in. w Holandii, na Malcie, w Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Anglii, Portugalii i na Litwie. W 1992 r. koncertowała w Tokio, Seulu, Hong Kongu i Singapurze, gdzie wystąpiła z programem ma sopran, trąbkę i organy, obejmującym muzykę barokową. Wspólnie z organistą Janem Van Mol odbyła tournée koncertowe po krajach Południowej Afryki, Filipinach, Japonii i Argentynie. W 1990 roku wzięła udział w prawykonaniu kantaty teatralnej „Aquarius” Karela Goeywaertsa, a w 1996 nagrała płytę CD. Jako niezależna artystka pracuje w Chórze VRT i dokonuje wielu nagrań: dla radia, muzyki filmwej oraz płyt CD. Jako członek „Currende” konsorcjum pod kierunkiem Erika Van Nevela występowała jako solistka w różnych koncertach i nagraniach. Niezwykle interesująca jest 10-częściowa seria „Polifonia flamandzka” oraz „Motety świeckie Orlando di Lasso”. Jej rozległy repertuar obejmuje muzykę oratoryjną, kantatową, pasyjną, msze, muzykę kameralną oraz klasyczny repertuar religijny na każdą okazję. Bliska jest jej także muzyka współczesna – regularnie współpracuje z Goeyvaert – Aquqrius – Ensamble pod kierunkiem Marka De Smet. Oprócz tego preferuje romantyczny repertuar flamandzki, zarówno świecki, jak i religijny, utwory solowe z organami lub fortepianem. Z organistą Janem Van Mol wydała 3 płyty CD: “Exsultate, Jubilate” (znane pieśni religijne) und “Tota Pulchra Es” (flamandzkie pieśni religijne) oraz „Cantio Sacra“. Po wielu latach współpracy Cristel De Meulder i Jan Van Mol założyli duet „Calcant”, który poprzez działalność koncertową przybliża publiczności specyficzny repertuar wokalno-organowy nie tylko znanych, ale także zapomnianych kompozytorów. Szczególne miejsce w programach koncertów zajmują utwory rodzimych twórców. Od 2004 roku jest dyrektorem artystycznym koncertów organowych na Feugère-Orgel w Kontich (Antwerpia).



RAFAŁ MIŚKIEWICZ – słowo o muzyce

Urodzony w 1966 r. w Poznaniu. Edukację muzyczną rozpoczął w klasie skrzypiec Zespołu Szkół Muzycznych w Poznaniu. Studia na Wydziale Kompozycji, Dyrygentury i Teorii Muzyki Akademii Muzycznej w Poznaniu (sekcja teorii), ukończył z wyróżnieniem w roku 1990. Pracował w poznańskiej Akademii Muzycznej (publikując m.in. w Zeszytach Naukowych), a także Szkołach Muzycznych w Poznaniu, Ostrowie Wlkp. i Kaliszu. Po ukończeniu Podyplomowych Studiów Dziennikarskich współpracował m.in. z Gazetą Wyborczą i lokalnymi periodykami w Ostrowie Wlkp. Pełnił funkcję Kierownika Sekcji Przedmiotów Ogólnomuzycznych, Organów i Wokalistyki w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. H.Melcera w Kaliszu.



KATARZYNA OLSZEWSKA – organy

Organistka i pianistka. Ukończyła gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie organów prof. Romana Peruckiego w 1992 roku. Uczestniczyła w licznych mistrzowskich kursach muzyki organowej, prowadzonych m. in. przez: Milana Slechtę (Czechy), Guy Bovet’a (Szwajcaria), Ulrika Spang-Hanssena (Dania). Od 1992 roku jest organistką Bazyliki Archikatedralnej w Gdańsku – Oliwie, gdzie dokonuje prezentacji słynnych organów oliwskich dla turystów z całego świata oraz koncertuje dla osobistości świata polityki, nauki, kultury i biznesu. Jako solistka i kameralistka koncertuje na festiwalach muzycznych o randze ogólnopolskiej oraz międzynarodowej. Współpracuje z muzykami Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, gdańskiej Akademii Muzycznej oraz Opery Bałtyckiej. Wraz z gdańskimi muzykami nagrała płytę CD „Wielkie Organy Archikatedry w Gdańsku Oliwie”, która otrzymała nominację do Nagrody Akademii Fonograficznej Fryderyk 2006 w kategorii Album Roku Muzyka Solowa. Płyta ta w ostatnim czasie otrzymała status złotej płyty. Najnowsze jej CD to nagranie z 2013 roku z Chórem Cartusia „Voces Cartusiae”. Katarzyna Elżbieta Olszewska w swoim repertuarze posiada utwory kompozytorów od wczesnego baroku po muzykę współczesną. Równolegle z działalnością artystyczną prowadzi pracę dydaktyczno- pedagogiczną w szkołach muzycznych na Pomorzu. Jej uczniowie są laureatami konkursów o zasięgu ogólnopolskim. Za swoje osiągnięcia na gruncie artystyczno-pedagogicznym dwukrotnie została odznaczona przez Ministra Obrony Narodowej w 2000 oraz 2001 roku medalem „Za zasługi dla kultury w Wojsku Polskim”, a w 2012 roku Dyrektor Centrum Edukacji Artystycznej przyznał jej nagrodę indywidualną „Za szczególny wkład w rozwój edukacji artystycznej w Polsce”. Od 2007 roku jest kierownikiem artystycznym Kartuskiego Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej.


IZABELA PINCZEWSKA – słowo o muzyce

Teoretyk muzyki i muzykoterapeuta. Ukończyła PSM I i II st. im Henryka Melcera w Kaliszu w klasie fletu, a następnie studiowała w Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu, gdzie w 2012 roku uzyskała tytuł magistra sztuki w specjalności muzykoterapia oraz licencjata w dziedzinie teoria muzyki. Obecnie jest nauczycielem przedmiotów teoretycznych w PSM I i II st. w Kaliszu oraz prowadzi zajęcia z zakresu muzykoterapii na Uniwersytecie im. Adam Mickiewicza w Poznaniu. Jest także doktorantką na Wydziale Studiów Edukacyjnych UAM.



ROMAN PERUCKI - organy

Ukończył gdańską Akademię Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w klasie organów prof. Leona Batora w 1986 r. Uczestniczył w mistrzowskich kursach organowych w kraju i za granicą. Od roku 1997 jest profesorem gdańskiej Akademii Muzycznej (w latach 1996-1999 był prorektorem ds. artystycznych) oraz w Zespole Szkół Muzycznych w Gdańsku. Jest Dyrektorem Naczelnym Polskiej Filharmonii Bałtyckiej im. Fryderyka Chopina w Gdańsku. Z jego inicjatywy powstało Gdańskie Centrum Muzyczno – Kongresowe, siedziba filharmonii. Prezes Pomorskiego Stowarzyszenia „Musica Sacra”, z którym organizuje m.in.: Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej w Katedrze Oliwskiej (jeden z najsłynniejszych w świecie), Międzynarodowy Konkurs Organowy im. J. P. Sweelincka w Gdańsku, cykl koncertów „Bliżej Bacha”, koncerty z okazji Jarmarku św. Dominika w kościele oo. Dominikanów w Gdańsku oraz festiwale organowe w kościołach Pomorza Gdańskiego. Prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Francji, Portugalii, Rosji, Meksyku oraz wykłady w uczelniach i szkołach muzycznych na terenie całej Polski. Jest jurorem wielu międzynarodowych konkursów organowych (Włochy, Francja, Czechy, Rosja, Polska). W swoim dorobku ma już ponad 2000 recitali. Koncertował w najsłynniejszych katedrach i salach koncertowych świata, m.in. w Notre Dame (Paryż), katedra w Gandawie (Belgia), Mariinsky Theater (St. Petersburg), sala koncertowa The UANL Symphony Orchestra w Monterrey (Meksyk). Koncertuje w Polsce, w niemal wszystkich państwach Europy, w Rosji, Japonii, Chinach, Australii, Meksyku i USA. Dużą część koncertów wykonuje wspólnie ze swoją małżonką, skrzypaczką Marią Perucką. Jest I. organistą Archikatedry Oliwskiej. Od 1999 roku jest prezesem Stowarzyszenia Miłośników Archikatedry Oliwskiej. Dokonał licznych nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, posiada nagrania płytowe. Jego płytę „Messe pour les paroisses” Fr. Couperina Bohdan Pociej uznał w „Ruchu Muzycznym” za najlepsze nagranie roku 1991 wydane w Polsce, a II płyta Oliwska nominowana była do nagrody Fryderyka. W swoim dorobku posiada platynową płytę, wydaną w 1998 roku. Posiada liczne odznaczenia i nagrody, w tym najwyższe odznaczenia papieskie: Pro Eclessiae et Pontifice, przyznane przez Ojca Świętego Jana Pawła II  oraz Order św. Sylwestra nadany przez Papieża Benedykta XVI. W roku 2005 r. uzyskał złotą odznakę Zasłużony dla Kultury Polskiej. W 2007 roku otrzymał Pomorską Nagrodę Artystyczną – Gryfa Pomorskiego za rok 2006 oraz nagrodę Gdańskiego Towarzystwa Przyjaciół Sztuki.



MARIA PERUCKA – skrzypce

Jest absolwentką Akademii Muzycznej w Gdańsku w klasie skrzypiec prof. Henryka Keszkowskiego. Brała udział w licznych, międzynarodowych kursach mistrzowskich. Występowała w kwartecie smyczkowym, z którym brała udział w wielu konkursach muzyki kameralnej (m.in. laureatka III nagrody – Łódź 1986). Jako solistka występowała z Kaliską Orkiestrą Symfoniczną, a w Zespole Muzyki Dawnej Cappella Gedanensis była koncertmistrzem.  Jest członkiem kwartetu skrzypiec 4PM. Koncertuje w wielu kościołach i salach koncertowych w miastach polskich: Warszawa, Kraków, Szczecin, Lublin, Gdańsk oraz w Niemczech, Francji, Włoszech, Belgii, Finlandii, Szwecji i Norwegii, w tym z wieloma wybitnym solistami i organistami. W swoim bogatym dorobku artystycznym posiada nagrania płytowe (z Januszem Szadowiakiem - trąbka, Danuta Mossakowską – sopran i Romanem Peruckim - organy), radiowe i telewizyjne. Prowadzi ożywioną działalność pedagogiczną w Szkole Muzycznej II stopnia w Gdyni, między innymi z uczniami swojej klasy brała udział w mistrzowskich kursach skrzypcowych prowadzonych przez Maxima Vengerowa (październik 2009) i Siergieja Stadlera (czerwiec 2010).



ADAM KLARECKI - organy

Adam Klarecki urodził się w 1969 roku w Świdnicy na Dolnym Śląsku. Państwową Szkołę Muzyczną II st. ukończył w klasie Jana Adamowicza w Wałbrzychu. Studia na wydziale instrumentalnym odbywał w Akademii Muzycznej im Karola Lipińskiego we Wrocławiu, najpierw w klasie prof. Romualda Sroczyńskiego, a później w klasie prof. Andrzeja Chorosińskiego. Dyplom uczelni uzyskał w 1994 roku. Brał udział w licznych kursach interpretacji organizowanych przez uczelnie muzyczne. Swoją działalność koncertową rozpoczął w 1993 roku. Prowadzi ją w kraju i za granicą (Włochy, Czechy, Słowacja, Finlandia, Niemcy). Od 1995 roku mieszka we Włocławku, gdzie pełni funkcję organisty Bazyliki Katedralnej. Prowadzi klasę organów w Państwowej Szkole Muzycznej II st. we Włocławku oraz w Diecezjalnym Studium Organistowskim. Jest organizatorem cyklu koncertowego „Katedralne Koncerty Organowe” we Włocławku. Należy do inicjatorów festiwalu organowego w kościele farnym w Chełmnie, bierze udział w organizacji koncertów organowych w innych kościołach regionu. W 2004 roku ukończył Mistrzowskie Studia Podyplomowe u prof. Andrzeja Chorosińskiego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Jesienią 2011 roku nagrał płytę dokumentującą brzmienie organów katedry we Włocławku.



Drukuj stronę Zarządzanie stroną

Kalendarz wydarzeń

Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu, ul. Nowy Świat 28-30 62-800 Kalisz, tel. +48 61 829 64 20, fax. +48 61 829 64 21, e-mail: sekr.wpa@amu.edu.pl

Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.