Mapa strony
  • Strona główna
  • Dla kandydata
  • Dla studenta
  • Dla pracownika
  • Biblioteka
WP-A
Aktualności O Wydziale Władze Struktura Wydziału Rada Filii Gremia wydziałowe Zarządzenia Dziekana Biuro Obsługi Wydziału Biuro Obsługi Studenta Wydawnictwo Położenie
Życie Wydziału
Koncerty Konferencje i seminaria Konkursy Wystawy Inne wydarzenia Działalność studentów Rady Programowe Kierunków Studiów
Inne
Uniwersytet Otwarty Studia podyplomowe Stowarzyszenie Artem Docendi Wynajem Archiwum strony
Szybkie linki
Strona główna UAM USOSweb Microsoft o365 E-learning Eduroam Struktura organizacyjna UAM Książka adresowa UAM Biblioteki
 
Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu Strona główna WP-A Struktura Wydziału Zakład Filologii Angielskiej dr Agnieszka Wawrzyniak

dr Agnieszka Wawrzyniak

 dr Agnieszka Wawrzyniak

Imię i nazwisko: Agnieszka Wawrzyniak
Doktor Nauk Humanistycznych w zakresie językoznawstwa na podstawie rozprawy pt: "The emergence of epistemic senses in preterite-present verbs in Old English". Jej podstawowe dziedziny badań naukowych to staroangielska i średnioangielska semantyka, staroangielska i średnioangielska morfologia, teorie nad metaforą i metonimią, gramatyka kognitywna, dialog interkulturowy, daleko idące związki pomiędzy konceptualizacją, metaforyzacją a kulturą, rekonstrukcja świata i kultury Geoffrey'a Chaucer'a. Jednym z jej ważniejszych osiągnięć naukowych jest publikacja rozprawy "The Cognitive Construal of Geoffrey Chaucer's world. The metaphors and metonymies of LOVE, MIND and LIGHT in The Canterbury Tales" [Kognitywne obrazowanie świata Geoffrey'a Chaucer'a. Metafory i metonimia Miłości, UMYSŁU I ŚWIATŁA w Opowieściach Kanterberyjskich]. Celem monografii była dogłębna analiza konceptualnych metafor i metonimii powyższych konceptów w dziele Chaucera w celu zrekonstruowania jego świata i kultury. 
Opublikowała 17 artykułów w czasopismach i monografiach naukowych. Duża część tych artykułów jest opublikowana w wysoko punktowanych czasopismach naukowych (Studia Anglica Posnaniensia, Kwartalnik Neofilologiczny, Research in Language, Studia Anglica Resoviensia). Autorka w swoich publikacjach dokonała analizy badawczej wielu konceptów odzwierciedlających świat Chaucer'a, między innymi (pamięci i procesów myślowych) "Figurative expressions related to memory and momentary thought processes in The Canterbury Tales" (Studia Anglica Resoviensia 10, 60-72), światła "The holistic approach to the target domains projected by light in The Canterbury Tales" (Kwartalnik Neofilologiczny LX, 4, 493-506), umysłu "Cognitive metaphors of mind in The Canterbury Tales" (Research in Language. Vol. 12, (1), 49-60).
Agnieszka Wawrzyniak jest członkiem Stowarzyszenia Nauczycieli Akademickich Filologii Angielskiej PASE. W bieżącym roku należy do członków komitetu organizacyjnego konferencji PASE, która odbędzie się w Gdańsku w dniach 22-24 czerwca 2017r. Organizuje warsztat z dziedziny historyczne językoznawstwo i kultura, a także aktywnie uczestniczy w szeregu innych administracyjnych prac związanych z organizacją PASE. 
Jest recenzentem dla czasopisma Token: A Journal of English linguistics, czasopisma o charakterze językoznawczym, które jest umieszczone na liście MNiSW. 
Rezultaty swoich badań przedstawiła w formie referatów na 20 konferencjach naukowych o znaczeniu międzynarodowym w kraju i za granicą.
Ponadto, na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym jest członkiem Wydziałowego Zespołu Zapewniania Jakości Kształcenia; jednego z najważniejszych zespołów uczelni, które wpisują się w jakość kształcenia. W tym roku została również wybrana członkiem Rady Wydawniczej na Wydziale Pedagogiczno-Artystycznym w Kaliszu.
W latach 2014-2016, współorganizowała coroczne konkursy tłumaczeniowe dla szkół ponad-gimnazjalnych, oraz była również członkiem komisji oceniającej prace tłumaczeniowe. 
W latach 2006-2017 prowadziła wykłady z historii języka angielskiego, ćwiczenia z historii języka angielskiego, gramatyki kontrastywnej angielsko-polskiej, wstępu do językoznawstwa, składni i morfologii języka angielskiego, pisania akademickiego, konwersacji, gramatyki a także proseminaria z historycznej semantyki, oraz seminaria licencjackie z językoznawstwa ogólnego i historycznego. Wielokrotnie pełniła funkcję koordynatora dla bloków językoznawczych z historii języka angielskiego oraz z gramatyki kontrastywnej angielsko-polskiej. 
Niektóre pozycje z jej bibliografii:

Monografia: 

Wawrzyniak, A. 2016. The cognitive construal of Geoffrey Chaucer's world. The metaphors and metonymies of LOVE, MIND and LIGHT in The Canterbury Tales. Poznań-Kalisz: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu; Wydział Pedagogiczno-Artystyczny.  

Niektóre artykuły z czasopism naukowych: 

Wawrzyniak, A. 2012. "The influence of contextual factors upon the semantics of selly". Kwartalnik Neofilologiczny LIX, 85-97. Warszawa: Polska Akademia Nauk. 

Wawrzyniak, A. 2012. "The symbolism of rēad and its shift into epistemicity in the Anglo-Saxon period". Kwartalnik Neofilologiczny LIX, 4, 509- 519. Warszawa: Polska Akademia Nauk. 

Wawrzyniak, A. 2012. "Semantic profiles of dark and black in The Canterbury Tales". Eger Journal of English Studies XII, 61- 76. 

Wawrzyniak, A. 2013. "Figurative expressions related to memory and momentary thought processes in The Canterbury Tales". Studia Anglica Resoviensia 10, 60-72. 

Wawrzyniak, A. 2013. "The holistic approach to the target domains projected by light in The Canterbury Tales." Kwartalnik Neofilologiczny LX, 4, 493-506. Warszawa: Polska Akademia Nauk. 

Wawrzyniak, A. 2014. "Cognitive metaphors of mind in The Canterbury Tales". Research in Language. Vol. 12, (1), 49-60. 

Wawrzyniak, A. 2015. "Cognitive metaphors of Anger and Madness in The Canterbury Tales."Eger Journal of English Studies XV, 35-48.

Drukuj stronę Zarządzanie stroną

Kalendarz wydarzeń

Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu, ul. Nowy Świat 28-30 62-800 Kalisz, tel. +48 61 829 64 20, fax. +48 61 829 64 21, e-mail: sekr.wpa@amu.edu.pl

Deklaracja dostępności

Ten serwis używa plików "cookie" zgodnie z Polityką Cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza jej akceptację.